måndag 6 april 2015

Livet i stort och LOPPIS!

- Hej Nellie!
Jag har noterat att du inte är så frekvent med inlägg på bloggen. 
Vad gör du egentligen?

 1) -Jag sprayar!
T ex ful, brun, kitchig plast-souvernir-sak blev svart,
 snygg smyckes-hängare-sak på väggen!
Har även sprayat andra grejor. 
Jättekul!
Burkarna med svart-, vit- och kopparfärg behöver oftast förnyas just nu.



2) -Jag förbereder årets fin-loppis hos Marie i Hjo!
Hualigen vad grejor som finns i mitt hus, lada, lillstuga och stall. 
Förstår inte att det kan finnas så mycket saker kvar att göra sig av med fortfarande!!! 
Men det är klart... smak och tycke förändras, 
och nya saker behöver plats...så ut med det gamla!
Och det skulle ju underlätta om jag inte så ofta kärade ner mig
 i möbler och prylar som ingen annan vill ha, och som jag sedan inte själv får plats med hemma.
 Hoppas att ni hjälper till med att adoptera lite saker i behov av nya hem i maj! 

Några bilder från andra loppisår.







3) -Jag fotograferar!!! 
Tokgillar min nya kamera. 
Jobbar fortfarande på att få häng på fokus... 
men det är bara att fortsätta att öva. 
Naturbilder är tacksamma motiv, så länge de håller sig stilla!





4) -Jag saknar och sörjer min svarta varg! 
Hon fick somna in  i vintras efter att ha insjuknat mycket snabbt. 
Endast ett halvt dygn mellan misstanke om ohälsa tills hon var borta.


5) -Jag är mormor!
Att ens hjärta kan vara så fyllt av kärlek för denna lilla person.
En helt ny liten människa!


Så det är lite av vad min vardag fylls med förutom jobbet och familjen.
Flams o trams, nytta o nöje, sorg och lycka.
Det mesta här i livet med andra ord!

Återkommer inom kort med de första bilderna på det som ska med till loppisen. 
Glöm inte att boka in den! 2 maj 2015 är det dags igen!
Kolla Maries blogg för ytterligare information.

Inga kommentarer: